Bytt passord her.
For å kunne bytte passord selv må du først  registrere deg her.

(Du må være innlogget som deg selv på PC-en for å kunne registere deg).

Mer om passord.

Last ned programmet for å koble til hjemmekontor (du må ha fått godkjent bestillingen din, og fått en SMS.)

  • Logg på med det brukernavnet og passordet du bruker på PC-en.
  • I neste skjermbilde skriver du inn engangskoden du har fått på SMS.

Hjemmekontor-ikonet finner du ved å klikke på pilen nede til høyre på oppgavelinjen (Vis skjulte ikoner). Dobbeltklikk på den gule hengelåsen (Check Point Mobile) for å logge på.

Hvis du har tilgang til sikker sone kan du bytte mellom "vanlig" og "sikkert" hjemmekontor ved å høyreklikke på den gule hengelåsen (Check Point Mobile) og velg "Connect to.."
Velg ønsket type hjemmekontor under "Site:".

Mer om hjemmekontor.

Hvis du har e-post i skya (Office 365), kan du laste ned Outlook-appen via AppStore eller Play Butikk. Deretter følger du veiledningen i Appen for å logge deg på.

  • Påloggingsnavn:
  • Passord: Det du bruker når du logger på PC

Hvis du har "vanlig" e-post (Exchange), skal du sette opp Mail-appen som følger med telefonen. Åpne Innstillinger og følg veiledningen for Kontoer og passord.

  • Serveradresse(Tjener):  sync.d-ikt.no
  • Domene: dr-2
  • Brukernavn og passord er det samme som du bruker for å logge på PC.

Detaljert brukerveiledning for e-post på mobil og nettbrett.

Skal du bruke mobilt skrivebord, må du ha lisens på hjemmekontorløsningen.
Appen  Citrix Reciver må også være installert på enheten. Har du en PC fra D-IKT, er den allerede installert.

Gå til https://go.d-ikt.no.   

Logg på med det brukernavnet du vanligvis bruker på PC-en din. Skriv inn den engangskoden du har fått/får på SMS.

Detaljert bruksanvisning for Mobilt Skrivebord

Som standard skriver de alle fleste ut via en skriver som heter "Sikker_Utskrift". For å få utskriften ut, må du ha en utskriftsbrikke. Den skal du ha fått av lederen din når du ble ansatt. Skulle du være så uheldig å miste brikken din, må du sende en henvendelse til

Hvis det er krise, kan du også logge på skriveren med det brukernavnet og passordet du bruker på PC.

Mer om utskrift.

D-IKT har bare støtte for iPader som er levert gjennom vårt system. Brukerveiledninger for disse iPadene finner du her.

Hvis du har Office 365, kan du bruke Office 365-appene på iPhone og iPad. Du logger bare på Office 365 i den appen du skal bruke, med jobb- eller skolekontoen din. (Word, Outlook, Excel, PowerPoint, Teams, mm).

Office 365 er sky-versjonen av Office-pakka, men med mye mer funksjonalitet, spesielt for samhandling og deling. I skolene bruker både lærere og elever Office 365 daglig. Noen virksomheter i administrasjonen i kommunene har også tatt i bruk Office 365. Under får du de viktigste veiledningene for bruk av Office 365 i D-IKT.

Hvordan logge på?

Oversikt over de viktigste funksjonene i Office 365

Hvordan bruke OneDrive

Outlook-appen på iPhone

Office 365-opplæringssenter hos Microsoft.

Dersom din virksomhet kunne tenke seg å utnytte mulighetene i Office 365, kan du lese mer om dette på denne siden (krever innlogging).

Opprett sak med SuperOffice.

Send inn e-post til

RIng driftstøtte på 32 04 60 40.